Spiga

Photoshop PSD (Thumbnails) Dosyaları Önizleme

Bilindiği gibi *.psd uzantılı dosyalar, Photoshop  programının ana çıktılarıdır. Bu formattaki (*.psd) dosyalar üzerinde, daha sonra da kolayca değişiklikler yapılarak çalışılabilir. Bazılarımızın bilgisayarında bir çok psd dosya bulunur, o anda bize bir tanesi acil olarak lazımdır ve adınıda muhtemelen bilmeyiz, fakat yüce(?) Windows bunların önizlemesini yapamaz, bizde bu yüzden hagi dosyayı aradığımızı bulamayız. Açarız Photoshop'u başlarız tırmalamaya, bu muydu şu muydu, hay ben senin *******, uffff...
Neyse ki bir kaç yöntem bulmuşlar, artık pencere yöneticisinin sol kısmındaki bilgi sütununda, psd dosyalarında önizlemesini görebiliyoruz bu yöntemlerle.

Yöntem 1:
Gerekli Dosya [RapidShare]
Nasıl Kuracaksınız:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Shell dizinine gidin.
Eğer "Shell" dizini yok ise, yeni bir Klasör oluşturup adını Shell yapın.
"Shell" dizini içine iki dosyayıda ("psicon.dll" & "psicon.inf") kopyalayın.
Son olarak psicon.inf dosyasına farenizin sağ tuşu ile tıklayarak, "Yükle" deyin.
3 - 5 saniye içinde psd dosyalarınızın önizlemelerini görüyor olacaksınız. Ayrıca bu yöntemi Vista'da da denedim sorunsuz çalışıyor.

Yöntem 2:
Gerekli Dosya [RapidShare]
Nasıl Kuracaksınız:
Rar dosyayı istediğiniz bir yere açın ve PSD_Thumb.cmd dosyasına çift tıklayın.
Komut satırındaki işlemlerin bitmesini bekleyin, Press Any Key vb. yazı gördüğünüzde istediğiniz bir tuşa basın.
3 - 5 saniye içinde psd dosyalarınızın önizlemelerini görüyor olacaksınız.

Her iki yöntemide daha önce kullandım, yani ikisininde çalıştığını  biliyorum. Şu anda  birinci yöntemi kullanıyorum. Aslında windowsu pek açmadığım için daha doğrusu kullanamıyorum. Pardus fazlasıyla yetiyor bana...

0 yorum:

Yorum Gönder

Merhaba;
yazılarımı okuyup, yorum yapmaya zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Eminim ki; yorumlarınız saygı çerçevesi içinde olacaktır.