Spiga

aMule Turkce dil dosyasi & aMule 'yi Turkce yapmak

Pardus'uma dün gece aMule kurdum, aMule isminden de anlayabileceğiniz gibi eMule'nin Linux türevi...
Baktım ki bir çok dil desteği olmasına rağmen, aMule Türkçe dil desteği yok. Güzide dostum Google'a bir sorayım dedim, saolsun yine her zaman ki yardım çağrıma en iyi şekilde cevap verdi ve dil dosyasını buldum. Şuradaki aMule forumunda bir vatandaş aMule CVS için dil dosyasını Türkçeye çevirmiş ve normal aMule sürümleri içinde dil dosyasının problemsizce çalışabileceğini yazmış. Kendisine teşekkür ediyoruz.
aMule Türkçe dil dosyasını buradan indirebilirsiniz.

Çevirmenin açıklaması şöyle:

[English]
Okay. Hi to all. I have just finished a translation of aMule -CVS-20070712. After looking for errors and typos i'll post the final work.For now Turkish users can try attached .po file with their lovely aMule. Remember, there are some speech mistakes and a little non translated entries (about 10 entry).Please try it, make suggestions. Best regards...

[Turkce]
Herkese merhaba. aMule' nin türkçe tercümesi tamamlandı. Olabildiğince iyi bir tercüme yapmaya çalıştım. Şimdilik ekteki .po ve .gmo dosyasını deneyerek bana yardımcı olunuz. Öneri ve geri bildirimlerinizi bekliyorum. .gmo uzantılı dosyayı aMule'yi derlemeden kullanmanız için basit bir yol da açıklanmıştır.:

Dağıtımınızn dil ayarlarının bulunduğu klasördeki türkçe dil kısmına amule.mo adıyla kaydederek kullanabilirsiniz. bu durumda aMule dil ayarı olarak "system default" kullanmalıdır. Bu dil ayarları Kubuntu 7.04 sistemim üzerinde "/usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES/" dizinidir.Sizinki de buna yakın bir dizin olmalı. Kullandığınız aMule sürümünün olayımıza bir etkisi olacağını zannetmiyorum
.
Hatırlatmak istediğim bir nokta var; o da tercümenin eksiksiz yapılmış olmasına rağmen özgün amule dil dosyasının, henüz, tümüyle aMule programı tarafından kullanılmadığıdır. Bu, bazı kısımların hala ingilazca görünmesi anlamına geliyor. Saygılar...

***UPDATED*** 14.07.2007
Now full and clean (without errors) translation is ready with aMule -CVS-20070713. Please check this post for updates.

aMule -CVS-20070713 üzerinde tam ve temiz bir aMule tercümesi hazırladım. Güncellemeler için bu iletiyi takip ediniz.

Quote
İşim sebebiyle bir ay kadar bilgisayar başında olamayacağım, ama dönünce güncellemelere devam edeceğim. Saygılar...

***UPDATED*** 15.07.2007 re-translated some strings, some words were not pure turkish.(Bazı cümle düşüklükleri giderildi, daha iyi bir türkçe kullanıldı.)
***UPDATED*** 21.07.2007 translated one new string.(I came to my home for weekend.)

Fakat ben bu şekilde denediğimde Türkçe olmadı.
Türkçe yapabilmek için sıkıştırılmış dosya içindeki gmo uzatılı dosyayı /usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES dizini altına amule.mo ismiyle kaydettim.
Herhalde aMule CVS'nin dil dosyları farklı adlandırılıyor, zira sorun sadece dosya isimindeymiş.
Sonrasında ise aMule ayar penceresinde Language - System Default olarak seçip, uygulamayı baştan başlatmak yeterli, aMule açıldığında sizi Türkçe arayüzü ile karşılayacak.

Bunu yapabilmek için iki yolunuz var.
  • Dosya Yöneticisi ile yetkili kullanıcı kipinde...
    Pardus Menüsü - Programlar - Sistem - Daha Fazla Uygulama kısmına gidip Dosya Yöneticisi - Yetkili Kullanıcı kipini çalıştırıyoruz. Yönetici parolamız sorulacaktır, doğru parolayı girip, root olarak dosya yöneticisiyle /usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES dizini altına gmo uzantılı dosyayı kopyalayıp, adını amule.mo yapıyoruz.

  • Konsol kullanarak...
    su
    cp /sıkıştırılmış dosyayı açığınız dizin/tr.gmo /usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES/amule.mo

Hangi yolu seçerseniz seçin, sonrasında yukarıda da yazdığım gibi aMule ayar penceresinde Language - System Default olarak seçip, uygulamayı baştan başlatmak yeterlidir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Merhaba;
yazılarımı okuyup, yorum yapmaya zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Eminim ki; yorumlarınız saygı çerçevesi içinde olacaktır.