Spiga

Windows'tan Linux diski görmek, ext3 diske erişim

Explore 2FS:
Windows'tan Linux diski (ext3, ext2 vs.formatlı disklerinizi okumak için) görmek ve okumak için çok basit kurulumsuz bir program kullanıyorum.
Belki googleda arama yaparken bu başlık çıkar ve işinize yarar :)
Aslında bu işi için bir kaç program sürücü (driver) var ama bana en kolay gelen yöntem bu oldu. Açıkçası diğerleri daha zahmetli biraz...


Windows üzerinden Linux diske, yada ext3 formatli diske erişmek için kullandığımız programın ismi explore2fs, küçücük bir yazılım yanındaki diskio2.dll dosyasıyla birlikte toplam boyutu 850 Kb...
Sıkıştırılımış rar arşivini istediğiniz bir yere açtıktan sonra, programı çalıştırın Linux formatlı diskleriniz listelenecektir.
İstediğiniz diske tıklayıp arzu ettiğiniz dizine gelin, windowsa aktarmak istediğiniz bir dosya yada dizin var ise, bu dizin üzerine sağ tuş yapın ve "export file/directory" seçeneği ile belirleyeceğiniz yere dosyaları alın.
Bu program ile Linux formatlı disk üzerine yazma izniniz yoktur, sadece okuma izniyle erişebilirsiniz, yazma hakkıyla erişmek mümkün değildir.
Buradan indirebilirsiniz...

Çalışabildiği sistemler beni oku (readme) dosyasında şöyle belirtilmiş...
What OS does it run on?
-----------------------
Windows 95
Windows 98
Windows ME
Windows NT
Windows 2000
Windows XP
Windows 2003 Server
-----------------------
Web Adresi: http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm

Ek olarak şunu belirteyim Vista üzerinde de sorunsuz çalışıyor ;)
Ben vista ile kullanıyorum...
http://rapidshare.com/files/132452639/From.Windows.to.Linux_from.ntfs.or.fat.to.ext3.or.ext2_.rar


Ext2IFS:
Diğer bir alternatifte 1.38 MB'lık Ext2IFS sisteminize driver kurarak çalışır ve windows explorer içinden linux diske erişebilirisiniz, diskleriniz Bilgisayar(ım) simgesine tıkladığınızda windows disklerinizle beraber listelenecektir. Ayrıca bu driver ile linux diske yazma izninizde oluyor, ben yazma iznini pek sağlıklı bulmasamda, isteyen yazabilir.


Buradan indirebilirsiniz...
http://rapidshare.com/files/132464366/Ext2IFS_1_11.exe
Web Adresi: http://www.fs-driver.org/index.html

5 yorum:

  Serkan Hayri

7 Ağustos 2008 02:47

Çok Teşekkür Ederim.
Gerçekten Google dan aradım ve Tam İşime Yaradı.
Allah razı Olsun.

  AK

12 Ağustos 2008 12:40

Yorumunuz için teşekkürler, Allah hepimizden razı olsun.

  Adsız

6 Şubat 2009 22:33

Google dan aradım ve karşımda sorunumun çözümünü buldum.
teşkkürler

  Adsız

16 Şubat 2009 18:11

Merhabalar bende diskleri gördü ama dizinleri göremiyorum.

  Adsız

30 Kasım 2010 23:08

Problemime nokta atışlı çözüm buldum teşekkürler.

Yorum Gönder

Merhaba;
yazılarımı okuyup, yorum yapmaya zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Eminim ki; yorumlarınız saygı çerçevesi içinde olacaktır.